על כביסה והתמקדות

את הפוסט הזה כתבתי אתמול בערב, אחרי שהכניסו אותנו לבידוד כי הגננת של הילדה שלי התגלתה כחולת קורונה, ולפני ששוב סגרו לנו את החיים, ורק עכשיו הבנתי שסוגרים לי גם את הסטודיו. מזכירה לעצמי את המילים שכתבתי, להתמקד בדבר אחד כדי לשמור על שפיות במציאות הבאמת בלתי בלתי נתפסת הזו..

השבוע דיברתי על התמקדות בנקודה אחת כדי לשמור אותנו ביציבות. זה הזכיר לי כשטיילתי בעולם תקופות ארוכות, במיוחד בהודו, אחת לכמה זמן יש יום שאתה מגדיר אותו כיום כביסה.

 בבוקר אנשים שואלים אותך מה התוכניות שלך להיום ואתה עונה   

 LAUNDRY DAY

הם מסתכלים ומהנהנים בהסכמה, אכן משימה חשובה ואין שום ספק שזו משימה אחת לכל היום. שום דבר נוסף לא נכנס ללו"ז.

אתה אוסף את הבגדים המלוכלכים מהחדר, מכניס לשק בד, כבר בדקת ואתה יודע איפה יש ליידי שעושה כביסה טובה. צועד למקום, מפקיד את הכביסה בידי ליידי קטנה וכפופה בסארי ומתפלל שהכל יחזור אליך ובצבע המקורי שלו אם אפשר.

הליידי מבקשת שתחזור אחר הצהריים. ואתה עכשיו במשימת המתנה לכביסה. הולך אוכל איזה מוזלי, קצת מסתובב אבל חלילה לא מתרחק מדי שלא תפספס את חבילת הכביסה שלך. כל היום ממתין שתגיע שעת האיסוף המיוחלת. שואלים אותך אם אתה רוצה להצטרף למשהו, ואתה עונה, לא, תודה, היום זה יום כביסה. אה אוקיי הם מהנהנים, יום אחר.

סוף סוף מגיעה שעת האיסוף, אתה צועד בהתרגשות לעבר המכבסה. מקבל את שק הבד, מציץ,משלם והולך לשים בחדר. בחדר אתה פותח את השק ומוציא את הכביסה הנוקשה מהייבוש בשמש וכל החדר מתמלא בניחוח ורדים הודי משונה שבאותו רגע מרגיש כמו הבושם הכי נעים בעולם עבורך. ולמשך כמה ימים אתה מסתובב בבגדים הנקיים ומדיף את ריח הורדים המשונה ומבסוווט.

כשאנחנו מטיילים תקופות ארוכות, אנחנו לא קופצים ממקום למקום, מאתר תיירותי אחד למשנהו. 

אנחנו שוהים, מביטים במארג החיים המקומי ולאט לאט נכנסים למין הילוך כזה, שבו משימה אחת ביום היא די והותר. וכל היום המשימה או התוכנית הספציפית הזו היא המצפן שלנו. כמו אותה נקודה בחלל שאני מתמקדת בה בתנוחה לא יציבה.

 אנחנו כל כך רגילים לחיות בריבוי משימות, הרי כביסה בארץ זו משימה שנעשית תוך כדי שאני עושה עשרה דברים אחרים, על הדרך למשהו אחר. אבל אולי אפשר לנסות לפעמים לעצור ולקחת נקודה אחת מתוך המכלול הגדול שהיא זו שתכתיב את הקצב וההתמקדות לאותו היום. עצירה שמכניסה איכות לתוך כמות, נשימה בתוך תנועה, יציבות בתוך הרגע.

ימים טובים

יהיה